شرایط تحصیلات در ترکیه برای افراد زیر 18-2

شرایط تحصیلات در ترکیه برای افراد زیر 18

شرایط تحصیلات در ترکیه برای افراد زیر 18

سیستم آموزشی ملی ترکیه از دو بخش اصلی تشکیل شده است. آموزش رسمی و غیررسمی. آموزش رسمی به معنای سیستم مدرسه است و بنابراین شامل آموزش عالی می شود که مرکز این راهنما خواهد بود. آموزش غیررسمی شامل کلیه فعالیت­‌هایی است که در خارج یا در کنار مدرسه سازمان یافته­‌اند.

آموزش رسمی شامل موارد زیر است:

  • آموزش قبل از دبستان: آموزش اختیاری در کودکستان­‌ها و کودکانی که تا 6 سال سن دارند برگزار می شود.

  • آموزش ابتدایی: برای هشت سال، از 6 تا 14 سال اجباری است.

  • آموزش متوسطه: دبیرستان یا دبیرستان حرفه ای، 15-17 / 18 ساله.

  • آموزش عالی: این گروه شامل کلیه موسسات آموزشی است که تحصیلات پس از متوسطه را ارائه می­دهند.

  • شرایط تحصیلات در ترکیه برای افراد زیر 18-1

یکی از مهم­ترین شرایط تحصیل در ترکیه زیر 18 سال اجازه والدین است. یعنی پدر و مادرها باید اجازه تحصیل فرزندان خود را در خارج کشور بدهند. یکی دیگر از شرایط تاییدیه کشور در رابطه با آن مدرسه می‌­باشد. برای صدور مجوز تحصیل افراد زیر 18 دولت باید تاییدیه خود را صادر نماید. ترکیه کشوری است که هر ساله مهاجران زیادی را به خود می‌­پذیرد و افراد بسیاری به این کشور سفر می­نمایند. برای تحصیل در ترکیه زیر 18 سال برخی از شرایطی وجود دارد که لازم است رعایت گردد.

طبق قوانین ترکیه، آموزش ابتدایی برای کودکان زیر 18 سال است، در حوزه قضایی ترکیه، از جمله اتباع خارجی، حق دسترسی به خدمات آموزش مقدماتی را دارند که توسط مدارس دولتی ارائه می‌­شود. همه كودكانی كه به عنوان ذی­نفع حفاظت موقت ثبت شده‌­اند، حق ثبت نام در مدارس دولتی به منظور آموزش مقدماتی را دارند.

مدارس دولتی ترکیه رایگان است. آنها به زبان ترکی آموزش می­‌دهند و برنامه درسی وزارت آموزش ملی را به طور استاندارد آموزش می­‌دهند و مجازند گواهینامه‌­ها و مدارک تحصیلی را با اعتبار کامل به کودکان ملیت خارجی بدهند.

شرایط ثبت نام برای تحصیل در ترکیه

برای تحصیل در ترکیه زیر 18 سال لازم است، برای ثبت نام در مدارس دولتی، کودکان و والدین آن­ها باید کارت شناسایی موقت محافظت از ذی­نفع را داشته باشند. کودکانی که هنوز ثبت نام نکرده­‌اند، می­‌توانند به طور موقت به عنوان دانشجوی میهمان ثبت نام شوند ، این بدان معنی است که آن­ها می­‌توانند در کلاس­ها شرکت کنند، اما در ازای آن­ها هیچ مدرک یا مدرک دیپلم به آن­ها ارائه نمی‌­شود ، مگر اینکه پس از آن ثبت نام حفاظت موقت خود را انجام دهند و توسط مدرسه پذیرفته شوند.

شرایط تحصیلات در ترکیه برای افراد زیر 18-3

در مواردی که کودک ملیت خارجی در مدارس دولتی ثبت نام می‌­کند ، اداره آموزش و پرورش استان وظیفه بررسی و ارزیابی سوابق تحصیلی سابق دانش آموز را دارد و تعیین می­‌کند که کودک باید در کدام سطح از کلاس ثبت نام کند. در صورت عدم وجود مستندات مربوط به سوابق تحصیلی گذشته، اداره استان باید آزمون‌­ها و مصاحبه­‌های لازم را برای ارزیابی سطح مناسب دانش آموز به آن انجام دهد.

کلام آخر

تحصیل در ترکیه زیر 18 سال کار چندان مشکلی نمی­باشد و فرزندان شما می‌­توانند با بهترین شرایط به تحصیلات خود در آن کشور ادامه دهند. فقط لازم است که برخی از کارهای مهاجرت انجام شود و با توجه به نظر دولت و والدین فرزند شما می­‌تواند مابقی تحصیلات خود را در ترکیه بگذراند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IR
اسکرول به بالا Call Now Button