مهاجرت به کانادا 1

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

مهاجرت به کانادا یکی از بهترین راه­‌های پیش روی افرادی است که قصد دارند به کشور دیگری مهاجرت کنند. کانادا به عنوان یکی از بهترین و برترین کشورهای دنیا شناخته شده است که از شرایطی ایده­‌آل برای زندگی و کار کردن برخوردار است. برخورداری این کشور از اقتصادی پایدار، کیفیت بالای سطح زندگی، نرخ بزهکاری کم و جمعیتی تحصیل کرده باعث شده است تا سالیانه مهاجران زیادی از سرتاسر دنیا به این کشور مهاجرت کنند.

دولت فدرال این کشور قصد دارد تعداد 341000 مهاجر را به صورت اقامت دائم و صدها نفر دیگر را به صورت موقت در سال 2020 جذب کند.

شیوه مهاجرت به کشور کانادا

به صورت کلی مهاجرت به کشور کانادا را می‌­توان در دو دسته اصلی تقسیم ­بندی کرد:

  1. اقامت دائم

    : در صورتی که قصد شما از مهاجرت، اقامت در این کشور و زندگی در آن است باید به دنبال کسب اقامت دائمی کانادا باشید.

  2. اقامت موقت

    : در صورتی که قصد شما بازدید، تحصیل و یا کار کردن در کشور کانادا است به یک ویزای موقت نیاز دارید.

مهاجرت به کانادا 2
کانادا مقصد اصلی مهاجران

اولین قدم­ها برای مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا چه به صورت دائم و یا موقت می‌­توان از دو روش­ زیر استفاده کرد:

  • دریافت دعوتنامه شغلی از یک کارفرمای معتبر در کانادا

در این شیوه در ابتدا باید یک کارفرمای معتبر در کشور کانادا پیدا کنید و از طرف او یک پیشنهاد کاری دریافت کنید. بعد از آن نیز با مهاجرت به این کشور، چند سال برای کارفرمای مورد نظر خود کار کنید. این شیوه اقامت در ابتدا به صورت موقت است و با گذشت چند سال از کار کردن، متناسب با برخی شرایط و قوانین موجود، می­‌توانید اقامت دائم این کشور را کسب کنید.

  • از طریق سیستم اکسپرس اینتری در برنامه مهاجرتی Skilled Worker شرکت کنید.

در این روش ابتدا باید به صورت اینترنتی فرم ثبت­ نام سیستم  Express Entry  را پر کنید. در این سیستم افراد در دو مرحله مورد ارزیابی قرار می­‌گیرند و بر اساس پارامترهایی نظیر مدرک تحصیلی، سابقه کاری، سطح زبان، سن، داشتن خانواده در کانادا و … به هر متقاضی امتیازهایی تعلق می‌­گیرد.

مهاجرت به کانادا 3
کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا

در صورتی که متقاضی بتواند امتیاز مورد قبول را (که حداقل میزان آن ماهانه تغییر می‌­کند) کسب کند، می­‌تواند دعوتنامه اقامتی دائم خود را از طرف دولت فدرال کانادا دریافت کند و در این کشور به دنبال شغل مناسب بگردد.

  • خانواده

خانواده همیشه سنگ بنای اصلی سیاست مهاجرت به کانادا بوده است. در صورتی که یک فرد مجوز اقامت دائم این کشور را در اختیار داشته باشد می­تواند بستگان و اعضای خانواده خود را حمایت کند تا آن­ها نیز اقامت دائم این کشور را کسب کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IR
اسکرول به بالا Call Now Button