حداقل سرمایه برای اقامت ترکیه 2-min

حداقل سرمایه برای اقامت در ترکیه چقدر است؟

حداقل سرمایه برای اقامت در ترکیه چقدر است؟ پاسخ به سوالات شما

زمانی که از حداقل سرمایه برای اقامت در ترکیه صحبت ‌‌‌‌می‌کنیم، باید تمام جنبه‌های گوناگون زندگی را در نظر بگیریم. مثلا شرایط سلامت و هزینه‌های درمانی، هزینه‌های حمل و نقل، خدمات برق و آب و گاز، و همچنین هزینه اجاره خانه. در این مقاله ما نگاهی به تک تک این جنبه‌های زندگی در ترکیه خواهیم پرداخت.

ترکیه در زمینه خدمات درمانی سه نوع سرویس جداگانه ارائه ‌‌‌‌می‌دهد. از جمله: عمو‌‌‌‌می‌ (دولتی)، خصوصی، و بیمارستان‌های دانشگاهی. در زمینه حمل و نقل، ترکیه از 50 خط هواپیمایی و انواع خدمات مربوط به حمل و نقل، از ترولی گرفته تا مترو و تاکسی خطی، برخوردار است. البته باید ذکر کنیم که حمل و نقل در ترکیه ارزان نیست. چرا که سوخت، در ترکیه ماده ای گران قیمت محسوب ‌‌‌‌می‌شود.

 هزینه‌های اجاره خانه نیز بسته به این که شما در چه شهری اقامت داشته باشید، متغیر است. به طور کلی، اجاره کردن یک آپارتمان در استانبول از دیگر شهر‌ها گران تر خواهد بود. البته این موضوع به حقوق دریافتی شما نیز بستگی دارد. چرا که حقوقی که دریافت خواهید کرد نیز در هر شهر ترکیه ‌‌‌‌می‌تواند متفاوت باشد. هرچه نرخ دستمزد یک شهر پایین تر باشد، هزینه‌های اجاره آپارتمان نیز پایین تر است.

حداقل سرمایه برای اقامت ترکیه 1-min
حداقل سرمایه برای اقامت در ترکیه چقدر است؟ 

حداقل سرمایه برای اقامت در ترکیه شهر استامبول و آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه است. اما این موضوع نباید شما را از بابت هزینه‌ها چندان نگران کند. چرا که در این شهر، شما ‌‌‌‌می‌توانید انواع و اقسام مایحتاج خود را در قیمت‌های گوناگون پیدا کنید. یک بلیط ماهانه حمل و نقل در این شهر، 52.68 دلار قیمت دارد. در حالی که نرخ تاکسی در این شهر 0.99 دلار به ازای هر کیلومتر است.   

 شهر استامبول یکی از گران ترین شهر‌های کل جهان برای زندگی است. برای داشتن یک زندگی متوسط در این شهر، یک خانواده چهار نفره به سرمایه ای حدود 1800 دلار در ماه نیاز خواهند داشت. در حالی که یک دانشجو برای داشتن یک زندگی متوسط از لحاظ اقتصادی، در این شهر نیاز به سرمایه ای حدود 600 دلار در ماه خواهد داشت.

ارزان ترین شهر ترکیه برای اقامت کدام است؟

همانطور که گفتیم، حداقل سرمایه برای اقامت در ترکیه در شهر‌های گوناگون این کشور متفاوت است. ارزان ترین شهر‌های ترکیه برای اقامت، عبارت‌اند از  سانلیورفا، کایسری، مرسین، کانیا، اسکندرون، ختای (یا همان هاتای) ‌‌‌‌می‌باشند.  از مزایای زندگی کردن در این شهر‌ها ‌‌‌‌می‌توان علاوه بر هزینه‌های پایین، به طبیعت بسیار زیبای این شهر‌ها نیز اشاره کرد. البته این شهر‌ها از پایتخت دور هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IR
اسکرول به بالا Call Now Button