مهاجرت به ترکیه

راهکار راه اندازی کسب و کار در ترکیه

راهکار راه اندازی کسب و کار در ترکیه

برای بسیاری از افراد، راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار، یکی از اهداف اصلی آن‌ها در زندگی بوده و همواره برای آن به دنبال راه‌حل‌های متفاوت هستند. در این میان، برخی تمایل دارند که کسب‌و‌کار خود را در کشور دیگری راه‌اندازی کرده و درآمدهای ارزی را تجربه کنند. راه‌اندازی کسب‌و‌کار در ترکیه برای ایرانیان، همواره مطرح بوده و آن را انتخابی مناسب می‌دانند.

کشور ترکیه به دلیل نزدیک بودن به ایران و شرایط خاص اقتصادی که دارد، می تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که رویای راه اندازی کسب و کار در ترکیه را دارند. اما برای این کار، لازم است که مقدماتی را انجام داده و مراحل خاصی طی شود.

راه اندازی کسب و کار در ترکیه

ثبت شرکت و دریافت مجوزها در ترکیه

یکی از مواردی که برای ایجاد کسب‌و‌کار در کشور ترکیه الزامی می باشد، ثبت شرکت و دریافت مجوزهای لازم برای کسب‌و‌کاری است که قصد دارید آن را راه اندازی نمایید. هر نوع کسب‌و‌کاری که مدنظر داشته باشید، از رستوران گرفته تا فعالیت های تجاری، باید به عنوان اولین قدم، برای ثبت تجاری آن، اقدام نمایید.

همچنین در صورت نیاز مطابق به نوع کسب‌و‌کارتان، به دنبال دریافت مجوزهای بهداشت و محیط‌زیست باشید. به خاطر داشته باشید، برای بسیاری از مشاغل در ترکیه نیاز است که به زبان ترکی مسلط باشید تا بتوانید ارتباط موثری با مشتریان خود داشته باشید و این خود یکی از مسائل مهم در راه اندازی کسب و کار در ترکیه است.

الزام مجوز کار برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه

لازم است بدانید که پس از ثبت شرکت در ترکیه، لازم است که مجوز کار را نیز دریافت نمایید. این مجوز به صورت یک سال صادر شده و مورد نیاز فعالیت در ترکیه می باشد. روال انجام ثبت شرکت و دریافت مجوز کار بسیار ساده بوده و می توانید با صرف زمان کوتاهی آن ها را دریافت کنید.

همچنین لازم است که محلی را برای کسب و کار خود انتخاب کرده و آدرس آن را در زمان ثبت شرکت و دریافت مجوزها ارائه دهید. این آدرس باید مطابق با قرارداد مشخص و در کشور ترکیه باشد.

راه اندازی کسب و کار در ترکیه2

دریافت نمایندگی در ترکیه برای کسب و کار

توجه داشته باشید که در صورتی که برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه، نیازمند اخذ نمایندگی هستید، به قوانین و شرایط نمایندگی به خوبی دقت کنید. در این کشور، می بایست از سود حاصله مبلغی را بابت مالیات و سهم شرکت مادر کنار بگذارید. این شاید برای شروع کمی مشکل باشد. اما در صورتی که با مطالعه دقیق جلو بروید، خواهید توانست سود خوبی را کسب کنید.

همچنین لازم است که به شرایط و قوانین خاص ترکیه در خصوص دریافت نمایندگی از رستوران ها و … دقت داشته باشید. زیرا برای این مکان ها در موقعیت هایی خاص، محدودیت هایی در جهت استفاده از قلیان و سرو مشروب بر اساس نزدیک بودن به اماکن مذهبی و رعایت بهداشت منظور می شود.

در نهایت به خاطر داشته باشید که برای آن که بتوانید کسب و کاری موفق در ترکیه راه اندازی کنید، باید سالانه به صورت شفاف تمامی مدارک مالی خود را به اداره ثبت ارائه کرده و کارکنان خود را بیمه نمایید. پیش از آن که راه اندازی کسب و کار در ترکیه را اجرایی نمایید، توصیه می شود، تمامی شرایط و ضوابط آن را در کشور ترکیه بررسی کرده و در این خصوص تحقیق نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IR
اسکرول به بالا Call Now Button